Näin sen, halusin sen – Peugeot 508 hybrid. Lue asiakastarina!

Julkaistu 14.01.21 | klo 13:29 | kategoriassa Asiakastarina


Peugeot 508 Hybrid 225 EAT8-automaatti

 

Lasse Rantaniemi haki joulun välipäivinä meiltä upean tyylikkään Peugeotin 508 farmarin ladattavana hybridinä. Seuraavassa tämä mies jakaa meille ajatuksiaan tyylikkäästä autostaan. Jutun lopussa on myös kerrottu asiakasselvityksen tulokset siitä, mitkä kolme tekijää vaikuttavat asiakkaiden ostopäätökseen valita juuri Peugeot.

 

Peugeot-mies

 

Mikä sai valitsemaan juuri tämän auton? ”Olen Peugeotin miehiä”, Lasse vastaa heti. Hänen edellinen autonsa oli 3008 ja sitä aiemmin alla hyrräsi 508. 3008 SUV-mallissa Lasse piti erityisesti korkeammalla istumisesta, mutta auto alkoi olla tavaratiloiltaan liian pieni. Tämä ”kaikkia pallolajeja” harrastava mies tarvitsee eri harrastusvälineilleen tilaa, jota Peugeotin mallistosta tarjoaa parhaiten 508:n farmarimalli. Nyt autoon mahtuu hyvin niin tennis-, sulkapallo-, golfbagit ja mitä kaikkia niitä onkaan.

 

Kokonaistaloudellisesti järkevin ja energiatehokas

 

Peugeotin 508-mallia on tarjolla sedanina ja farmarina, bensiini-, dieselmoottorilla sekä ladattavana hybridinä. Ladattavan hybridin valintaan Lassea ajoivat pienemmät elinkaarikustannukset. Peugeotin 508 ladattavalla hybridillä pääsee jopa 52 kilometriä sähköllä, ja sen kokonaiskulutus on keskimäärin 40 % matalampi; sähkömoottorilla ajettaessa polttoainetta ei kulu tietenkään ollenkaan. Vaikka Lassella tulee vuodessa kilometrejä noin 40 000, niin ladattava auto oli kuitenkin se paras valinta. ”Ladattava hybridi oli kokonaistaloudellisesti järkevin vaihtoehto”, hän sanoo.

 

”Ladattava hybridi oli kokonaistaloudellisesti järkevin vaihtoehto.”

 

Lataaminen

 

Joskus vielä asiakaskeskusteluissa törmätään siihen, että auton lataamista pidetään hankalana ja ”latauspaikkoja ei ole tarpeeksi”. Nämä olemme kumonneet jo useissa eri postauksissamme (lue blogitekstimme ”Auton lataamisen neljä ennakkoluuloa”), joten tuodaan suoraan esiin se seikka, miten auton lataamisen helppouteen jää koukkuun eikä polttoaineasemilla käynnit enää huvitakaan. Onhan se helppoa, kun voit ladata autoa kotona etkä seisoskele näpit jäässä tankilla (kirjoitushetkellä Kurikassa pakkasta -25). Kuten arvaatte, ei Lassekaan lataamisesta ressaa. Hän on ladannut autoaan vielä toistaiseksi tavallisesta sukopistokkeesta, jolloin latausaika tyhjästä täyteen on noin 7 tuntia ja vahvistetusta Green up-pistokkeesta 4 tuntia. Wallbox-lataus eli lataus varsinaisesta latausasemasta kestää vain 1:45 tuntia. ”Lataan autoa aina, kun on pistoke näkyvissä”, Lasse sanoo.

 

Varusteilla mukavuutta

 

Peugeotin 508 ladattavaa hybridiä saa kahdessa varustetasossa, Allure ja GT. Lassen auton varustetaso on GT, jolloin autossa on vakiona muun muassa aktiivinen vakionopeudensäädin ja ajolinja-avustin, AGR-etuistuimet hierontatoiminnolla, tummennetut takaikkunat, 10,0″ kapasitiivinen HD-kosketusnäyttö, navigointijärjestelmä, Full LED Technology –ajovalot ja handsfree-sähkötoiminen takaluukku. Lempparivarusteikseen Lasse mainitsee 508:n kattoikkunan ja avaimettomuuden. ”Paras juttu silti on ehdottomasti jalan huitaisulla avattava takatila!”, Lasse sanoo viitaten handsfree-takaluukkuun. Tämä on helppo uskoa, kun katselee hänen nostelevan harrastuskasseja autoonsa.

 

Paras juttu on ehdottomasti jalan huitaisulla avattava takaluukku!”

 

 

MyPeugeot

 

Ladattavan auton ostaneet seuraavat yleensä ahkerasti auton keräämää dataa ja näin tekee myös Lasse. My Peugeot-sovelluksesta näkee muun muassa jäljellä olevan toimintamatkan, auton lataustilanteen, polttoaineen kulutustilastot sekä latausohjeita. Sovelluksella voi myös aktivoida latauksen etänä sekä käynnistää matkustamon esilämmityksen ja viilentämisen. Kätevää! Talvella siis lämpimään autoon, kesäkuumalla viileään autoon!

 

Seivaa sähköä ja talleta jarrutusenergiaa

 

Peugeotin ladattavien hybridien e-SAVE -toiminnon ansiosta kuljettaja voi varata sähköenergiaa käytettäväksi myöhemmin matkan aikana. Tämän toiminnon ansiosta käytössä on energiareserviä esimerkiksi rajoitetulla vyöhykkeellä ajoa varten. (Tämä ei varsinaisesti Suomea koske, koska rajoitettuja vyöhykkeitä ei ole). Tätäkin toimintoa Lasse on käyttänyt. Selvästi enemmän tai itse asiassa koko ajan Lassella on kuitenkin käytössään BRAKE-toiminto. Tämä toiminto mahdollistaa auton nopeuden laskun jarrupolkimeen koskematta, ja moottorijarrutuksena toimiessaan lataa myös akkua. Kuljettaja voi aktivoida tämän toiminnon vaihteenvalitsimesta ajotilasta riippumatta. ”Tämä on perhanan hyvä! Se on minulla koko ajan aktiivisena. Sopii hyvin kaupunkiajoon”, Lasse kertoo.

 

Tämä (BRAKE) on perhanan hyvä! Se on minulla koko ajan aktiivisena.

Sopii hyvin kaupunkiajoon.”

 

 

Rakastu

 

Tehtäköön tässä koko kansalle tiettäväksi, että Peugeot kasvatti viime vuoden koronakurimuksessa markkinaosuuttaan 2,2 prosentista 2,8 prosenttiin, mikä on todella hienoa!  Peugeotin ostaneet ovat kyselyissä kertoneet, että Peugeotin ostopäätökseen vaikuttivat muotoilu, ajettavuus ja äänettömyys. Peugeotin maailman jo hyvin tuntevan Lassen hurmasi välittömästi 508-mallin muotoilu. Miehen ajatukset autosta olivat sanasta sanaan näin:

 

”508 on prkleen hieno auto! Auton nähtyäni tiesin heti, että tuon mä haluan!”

 

Joskus sitä rakastuu ensi silmäyksellä. Mikä Peugeot-malli sinut hurmaa? Tule meille Kurikan Pariisiin rakastumaan tyylikkäisiin Peugeotteihin!

 

-Matleena-

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

Peugeot 508 ladattava hybrid lyhyesti: 

– ladattava hybridi eli bensa ja sähkö (sähkön loppuessa ei jätä tielle, kunhan tankissa on polttoainetta)

– sähkön toimintamatka noin 52 kilometriä