Uusi Peugeot 208 ja e-208 tulossa!

208 sininen 

PEUGEOTIN UUSI 208 ja e-208 TULOSSA LOPPUVUODESTA 2019!!

 

Atleettinen ja vastustamaton muotoilu

 

Uuden Peugeot 208:n vahva persoonallisuus erottuu heti ensimmäisellä vilkaisulla. Korinlinjat ovat selkeät ja auto on saanut lisää urheilullisuutta ulkomuotoonsa. Uuteen Peugeot 208:aan on tarjolla upeasti yhteen auton energisen ja dynaamisen luonteen kanssa yhteensopivia värisävyjä!

 

keltainen edest

 

ROHKEA JA USKALIAS

Edestä uusi PEUGEOT 208 on ensi hetkestä tunnistettavissa aidoksi Peugeotiksi tuoden selkeästi mieleen uuden PEUGEOT 508:n keulan alaosan sekä ”kolmen kynnenjäljen” LED-ajovalot (versiosta riippuen). Etupuskuriin on tyylikkäästi integroitu etusäleikkö, jota koristaa ikoninen PEUGEOT-leijona. 208-logo on sijoitettu konepellin etuosaan.

 

PEUGEOT i-Cockpit® 3D

Koe uuden sukupolven Peugeot i-Cockpit® 3D –ohjaamo: kompaktin kokoinen ohjauspyörä integroiduilla ohjaimilla, muokattava 3D digitaalinen mittaristo, 10” kosketusnäyttö, 7 Toggle Switch –painiketta, sekä tunnelmavalaistus, joka on valittavissa kahdeksan eri värisävyn joukosta.

 

208 ohjaamo

 

Moottorit

 

Muunneltava ja polttoainetaloudellinen CMP/e-CMP -perusrakenne

Uusi PEUGEOT 208 on varustettu uusimman sukupolven CMP-perusrakenteella (Common Modular Platform). Tämä uusi B- ja C-segmentin automallien käyttöön tuleva perusrakenne täydentää EMP2-perusrakennetta. (Efficient Modular Platform).  

Nimensä mukaisesti CMP-perusrakenne on muunneltavissa mittojen ja käytettyjen moottorivaihtoehtojen mukaan. Siihen voidaan yhdistää erilaisia voimalinjoja ja näin se antaa asiakkaille mahdollisuuden valita mieluisin moottorivaihtoehto: perinteinen polttomoottori (bensiini tai diesel) tai sähkömoottori.

 

Polttomoottorit

Uuteen Peugeot 208 -mallistoon on tarjolla sekä €6.d-standardin mukaiset bensiinimoottorit ja yksi €6.d-temp -standardin mukainen dieselmoottori. Lisäksi uusi Peugeot 208 on ainoa automalli tässä kokoluokassa, johon on tarjolla 8-portainen EAT8-automaattivaihteisto.

  • Bensiinimoottorit, 3-sylinteriset, 1.2 l:
    • PureTech 75 S&S BVM5-manuaalivaihteisto
    • PureTech 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto tai EAT8-automaattivaihteisto
    • PureTech 130 S&S EAT8-automaattivaihteisto
  • Dieselmoottori, 4-sylinterinen, 1.5 l
    • BlueHDi 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto

 

Sähkömoottori

Uusi PEUGEOT e-208 ja tarjoaa innostavan ajoelämyksen täyssähköisenä vaihtoehtona:

  • 100 kW (136 hv) sähkömoottori kehittää 260 Nm väännön (0 km/h alkaen)
  • hiljainen ja värinätön
  • ajantasaiset tiedot voimalinjan toiminnasta keskusnäytölle

 

 208 sininen rannalla

 

Peugeot e-208

 

Uusi Peugeot e-208 kaupunkiauton 100% sähkömoottori tarjoaa virkistävän ajoelämyksen sekä uuden liikkumismuodon

 

Ajomukavuus

Ajaminen 100% täyssähköautolla tarjoaa uusia tunteita:

  • Tasainen ajo ilman värinää
  • Napakka kiihtyvyys moottorin välittömän momentin ansiosta
  • Hiljainen moottori
  • 0g CO2-päästöt

Taloudellisuus

Peugeot e-208 auttaa säästämään rahaa:

  • Energian hinta on pienempi kuin polttoaineen
  • Edulliset käyttökustannukset pienennetyn huoltotoimenpiteen ansiosta
  • ECO-tilan käyttö

Uusi liikkuvuus

Uusi PEUGEOT e-208 helpottaa elämääsi:

  • Nopea ja intuitiivinen lataus
  • Latausta voidaan ohjata etänä käyttämällä MyPeugeot® -älypuhelinsovellusta. Tämä järjestelmä mahdollistaa latauksen käynnistämisen ja keskeyttämisen tai latauksen tilan tarkistamisen milloin hyvänsä.
  • Uusi PEUGEOT e-208 tarjoaa vapauden ajaa myös kaupungeissa, joissa perinteisiä käyttövoimia käyttävillä autoilla ajoa on rajoitettu.

 

100% SÄHKÖMOOTTORI

 

Uusi sähkömoottori

100 kW (136 hv) sähkömoottori kehittää 260 Nm väännön (0 km/h alkaen) varmistaen hiljaisen ja viihtyisän ajokokemuksen.

100kW shkmoottori

 

Tehokas akku

Uusi PEUGEOT e-208 on varustettu suurikapasiteettisella, 50 kWh akustolla, jonka ansiosta toimintasäde on 340 km WLTP-mittaustavan mukaan (450 km NEDC-mittaustavan mukaan). Matkustamon ilmastointijärjestelmään liitetty vesikiertoinen lämmönsäätöjärjestelmä mahdollistaa akkujen nopean latauksen, optimaalisen toimintamatkan ja pidemmän käyttöiän korkeajänniteakulle. Akustolla on 8 vuoden tai 160.000 km takuu.

 

208 akku

 

Ajoasetukset

Uudessa PEUGEOT e-208:ssa on kolme ajoasetusta:

  • Eco: toimintamatkan optimointi
  • Normaali: optimaalinen mukavuus jokapäiväiseen ajoon
  • Sport: suorituskyky ja ajonautinto etusijalla, maksimaalinen teho ja vääntö (kiihtyvyys 0-100 km/h 8,1 sek)

 

Energian talteenotto

Kaksi eri tehoista tilaa jarrutusenergian talteenottoon: 

  • Maltillinen - kuten moottorijarrutus polttomoottorilla varustetulla autolla
  • Lisätty - suurempi hidastuminen ja energian talteenotto kaasupoljinta nostamalla

 

Lataus

Lataustavat on joustavia ja ne on sopeutettu jokapäiväistä käyttöä varten. Tarjolla on kolme eri lataustapaa. Uuden PEUGEOT e-208 –mallin latausta voidaan ohjata etänä käyttämällä MyPeugeot® -älypuhelinsovellusta. Tämä järjestelmä mahdollistaa latauksen käynnistämisen ja keskeyttämisen tai latauksen tilan tarkistamisen milloin hyvänsä.

 

e 208

 

Kotipistokkeen käyttö
e-208:n voi ladata käyttämällä perinteistä kotipistoketta, jolloin täysi latausaste saavutetaan 16 tunnin latausajalla.
Wall Box -latauslaite
Wall Box -latauslaitteella täysi lataus 5 tunnissa ja 15 minuutissa kolmivaihevirralla (11 kW) ja kahdeksassa tunnissa yksivaihevirralla (7,4 kW).

 

Lataus julkisesta latauspisteestä

100 kW -pikalatauslaitteesta saavutetaan 80 % latausaste 30 minuutissa

 

Odotamme loppuvuoden kurssituksia ja uuden mallin saapumista markkinoille. Pysy kuulolla!